.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران به تنهایی مي تواند میوه کشور را تأمین کند

مدیرعامل اتحادیه باغداران استان مازندران گفت : متأسفانه تاکنون خسارتی در خصوص سرمای سال گذشته به باغداران استان پرداخت نشده است .

به گزارش شمال نیوز ، محمد رضا شعبانی در گفتگوی ایسنا ، اظهار کرد : البته توزیع نهال های یارانه دار به عنوان بخشی از خسارات سال گذشته به باغداران خسارت دیده از طرف دولت تحویل خواهد شد .

وی با بیان اینکه مازندران می تواند به تنهایی میوه کشور را تأمین کند گفت : اين استان می تواند بخش اعظمی از منابع درآمدی را در کشور به وجود بیاورد به شرط اینکه بازاریابی خوبی در کشورهای دیگر داشته باشیم که متأسفانه هنوز اقدامات خوبی در این خصوص صورت نگرفته است .

مدیرعامل اتحادیه باغداران به ذخیره سازی تامسون اشاره کرد و افزود : قرارداد ذخیره سازی 50 هزار تن تامسون تا پایان سال بسته شده است و هم اکنون در حال جمع آوری محصولات هستیم .

وی ادامه داد : می توانیم با ذخیره سازی محصولات باغی تداوم بازار را بیشتر کنیم و همچنین باعث تنظیم بازار و رضایت باغداران و مصرف کنندگان شویم .

شعبانی با بیان اینکه جای خالی استاندارد در صادرات مرکبات احساس می شود به ايسنا گفت : در بسیاری از مواقع صادرکنندگان و باغداران اقدام به صادرات محصول می کنند که در کشورهاي هدف با عدم کیفیت مطلوب مواجه شده و باعث دلزدگی مصرف کننده می شود .

مدیرعامل اتحادیه باغداران به صادرات و واردات نامناسب اشاره کرد و افزود : به دلیل واردات بی رویه قیمت مرکبات با کاهش رو به رو بوده و باعث نا امیدی باغداران استان شده است .

شعبانی ادامه داد : ما نباید هر میوه ای را با هر شرایطی به بازارهای دیگر حتی به بازارهای جهانی سوم صادر کنیم و استاندارد باید در بخش صادرات حضور فعالی داشته باشد و شاید عدم همکاری استاندارد بگونه اي ضعف قوانین باشد .

وی با اشاره به صد هزار هکتار سطح زیر کشت مرکبات در مازندران خاطر نشان كرد : مازندران با تولید یک میلیون و 800 هزار تن انواع مرکبات در رتبه اول کشور قرار دارد و همچنین ایران در این بخش مقام هفتم مرکبات جهان را به خود اختصاص داده است .

مدیر عامل اتحادیه باغداران به اساسی ترین مشکلات باغداران استان در بخش تولید اشاره کرد و به ایسنا گفت : نبود امکانات در بخش کشاورزی و عدم آموزش صحیح ، علمی کار نکردن باغداران ، کمبود سردخانه ، عدم بازاریابی و همچنین کاهش صادرات محصولات از اساسی ترین مشکلات باغداران استان محسوب مي شود.

شعبانی با بیان اینکه مرکبات استان از قیمت چندان خوبی برخوردار نیست گفت : علت اصلی کاهش قیمت مرکبات در استان نبود حمل و نقل مناسب ، کیفیت نامناسب محصول ، عدم توزیع مستقیم میوه در سراسر کشور و عدم بسته بندی مناسب می باشد .

وی به عدم همکاری بعضی از بانک ها در خصوص پرداخت وام برای ذخیره سازی مرکبات اشاره کرد و افزود : بانک ها این توان را دارند که در بخش مرکبات سرمایه گذاری کنند ولی در سال جاری به بهانه عدم پرداخت وام های سال گذشته ما را تحت فشار ناگهانی قرار داده اند و شاید یکی از دلایل افت بازار عدم همکاری بعضی از بانک ها باشد .

مدیرعامل اتحادیه باغداران در ادامه گفت : عدم همکاری بعضی از بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات در بخش ذخیره سازی باعث شده است تا ضررهای شدیدی به تولیدکنندگان وارد شود .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جواد 21 آذر 1387
همين خبرهاي قلمبه ثلمبه رو مينويسين كه همه مسئولين فكر ميكنن مازندران مهد پول و درآمد هست . قضيه فقر زير درختان سيز باز چيه؟؟؟/
ننويسين به اين خيل عظيم بي كاران مازندران رحم كنيد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.41 seconds.